Kommunikation, salg og selvledelse

-En genvej til dit fulde potentiale

Varighed 2 + 1 dag

Aldrig har god kundeservice været vigtigere…
Nethandel truer i stor grad fysiske butikkers eksistens.
Vi kan vinde på personlig service….

Vind på personlig service…

Fælles har vi et ansvar for vores kunder, og der findes masse af regler for, hvad vi ikke skal gøre. Men det vigtigste er hvad kunden reelt oplever, at han eller hun bliver hørt, forstået og får en god service. Alle kunder skal behandles ens – derfor skal de behandles forskelligt.
På kurset arbejdes der med, hvordan du tager udgangspunkt i kundernes sproglige forudsætninger, adfærd og motivation, og du lærer at målrette din kommunikation efter det.

Vær dig og vær ægte

Som kunde får man nogle gange en behandling, som på overfladen ikke fejler noget, men hvor man alligevel føler, at der er noget galt.
Kommunikationen, ord og adfærd er måske for dybt, for korrekt eller for intetsigende. God kundeservice handler i høj grad om at være ægte og i balance, at turde være sig selv og give af sig selv i mødet med kunden. Og det er faktisk her, at det bliver rigtig sjovt at være både rådgiver samt sælger og ikke mindst at servicere kunderne! På kurset arbejder vi såvel teoretisk samt praktisk med cases fra din hverdag, og du trænes i, hvordan du med din egen personlighed og stil, skaber succes.

Den komfortable oplevelse

Det er videnskabeligt bevist, at vi fortolker mange informationer, hvis vi ikke føler os trygge og har tillid til den, vi taler med.
På dette kursus lærer du, hvordan du via nemme og anvendelige teknikker, skabe denne gode atmosfære med en kunde Du lærer desuden også at tale kundens ”eget” sprog samt hvordan du eventuelt ændrer en fortolkning til en fælles sandhed og lader det derved blive startskuddet, til en konstruktiv og personlig dialog.

-Du trænes i at kunne spotte kundernes ønsker ud fra adfærd, ord og holdninger samt at tyde kundens reaktionsmønster for målrettet kommunikation.

Udbytte:

  • Generel forståelse af, hvorfor vi er forskellige
    og hvad denne forskel skabes af
  • Større råderum og kapacitet, samt betydelig
    mere energi og ressourcer
  • Bedre trivsel, samt beviseligt mindre sygefravær
    på arbejdspladsen!

-Kurset gør ledere og medarbejdere til værdifulde medspilere
 både i egen identitets opbygning og ikke mindst som Team player!

Du uddannes I:                          

  • At kombinere kommunikation og adfærd
  • At mestre ord… der ændrer spor
  • At håndtere salgets psykologi
  • At korrigere til bedre forståelse af og i dine omgivelser
  • At være fokuseret, imødekommende og nærværende
  • At mestre samtaler på samtlige niveauer
  • At motivere / coache ud fra positive holdninger og adfærd
    …At lukke en aftale!                                 

ENDVIDERE GIVER KURSET:

  • Adfærds analytisk kommunikation
  • Salg og ledelses kommunikation
  • Identitets kontrol
  • Konflikt samt stresshåndtering
  • Ressourcefyldt personlighed

Det er vigtigt for udbyttet, at deltagerne omsætter de nye
færdigheder som der udvikles på kurset, i praksis mellem kursets moduler
-og efterfølgende deler erfaringen med de øvrige deltager på afsluttende modul.

MÅLGRUPPE:

Kurset retter sig specifikt til ledere, ledende medarbejdere, samt salg og servicemedarbejdere
indenfor butik, handel og detail.

KURSUSSTRUKTUR

Kurset er opdelt i 3 moduler, hvor vi hele tiden arbejder
i krydsfeltet mellem teori og metode/personlig stil.

På første og andet modul introduceres grundbegreberne
i kommunikation og adfærd, som trænes grundig ud fra
deltagernes egne cases.
På tredje modul går vi dybere ind i salg og ledelses psykologi
hvor der arbejdes med deltagernes egen udvikling af personlighed, identitet og stil
samt trænes i at udføre det tillærte til praksis.

 PRAKTISK INFORMATION

Kurset er opdelt i 3 moduler  på hhv. 2+1 dag.
Alle dage undervises fra kl. 09.00 til 16.30
Der udstedes kursus bevis i Neuro lingvistisk kommunikation.

Det er ligeledes muligt at få den tillærte viden evalueret via
en personlig session efterfølgende.

Pris

kr.: 4.850,00 ekskl. moms
Inkl. Kursusmateriale.
Kaffe / The tilgængeligt hele dagen.

Tilmeld / kontakt